Wroclaw

Na de late avond sta ik weer vroeg op, om 8 uur sta ik naast mijn bed. Buiten kom ik de Nederlander tegen van de dag ervoor, ik vraag hem wat hij gaat doen. Hij zegt dat hij naar Warschau gaat liften, ik zeg mooi en ik ga met hem mee. Al snel heb ik hier spijt van, hij zegt een goede plek te kennen net buiten Berlijn. Dat net buiten Berlijn blijkt 3 uur reizen te zijn, om 12:00 staan we uiteindelijk bij een tankstation. Er komen niet veel auto's langs, iedereen die ik aanspreek gaat naar Berlijn en niet naar Polen. Na een uur besluit ik om het maar eens bij de parkeerplaats verderop te proberen, de eerste man die ik aanspreek gaat naar Polen en ik mag mee.

Eenmaal op de weg blijkt al snel dat hij niet zover richting Warschau gaat, maar wel richting Wroclaw. Hij snapt niet dat ik naar Warschau wil, ik moet naar Krakow of Wroclaw dat zijn mooie steden. Zoals vaker verander ik mijn plan en rij ik mee richting Wroclaw. Na een lange rit over hobbelige Poolse snelwegen komen we aan bij het tankstation waar hij me wilde afzetten. We drinken samen nog een kop koffie en eten Poolse worst daar. Hij vraagt aan de vrouw die bij het tankstation werkt of hier veel auto's naar Wroclaw gaan, zij vertelt dat 10 kilometer verderop een groter tankstation is. De man wil wel een stuk voor me omrijden en brengt me naar dat tankstation toe, vanaf daar is het nog 100 kilometer naar Wroclaw.

Er komen weinig auto's bij het tankstation, toch heb ik snel geluk, een directe lift naar Wroclaw. Ik was net gewend om Duits te praten, maar nu moet ik weer Engels gaan praten, want de Polen kijken niet zo vrolijk als je ze in het Duits aanspreekt. De twee mannen zetten me af bij een hostel dat volgens hen de beste van Wroclaw is. Het is er heet binnen en buiten is het ook warm. Ik heb net een rondje gelopen door de mooie stad, ik zal wanneer het mogelijk is wat foto's laten zien.

Ik heb net helaas een aanbod om op het bier-eiland echt Pools bier te gaan drinken moeten afslaan, omdat mijn verhaal nog niet af was! Maar dat betekent wel dat ik morgen weer op tijd kan beginnen, ik heb goede tips gehad, dus het gaat morgen lukken om in Warschau aan te komen.

Reacties

Reacties

Anouk

Haha dit klinkt nu al geniaal Joost! Heel veel plezier!!

Mel

Klinkt inderdaad heel gaaf

chakir

hebben ze daar ook nog oude bankstellen?
kom ze wel ophalen! Goede reis verder.

De Drielse achterblijvers

Dat over die drugskoerier is niet waar hè! In elk geval spannend geschreven. Veel succes en plezier en we zijn benieuwd naar Warschau en foto's!!

Corrie

Veel plezier Joost, op je verdere reis en dank dat we mee mogen beleven.

Pim

Konings verhaal Joost! Ik blijf lezen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!