Tallinn

De avond voor mijn vertrek heb ik afgesproken om met de 2 Nederlanders van de vorige avond nog een biertje te drinken. Al snel gaan er heel veel meer mensen mee, en een paar minuten later zijn we met vijftien personen.

De volgende ochtend is het weer vroeg, het is 300 kilometer naar Tallinn. Met de trein ga ik naar de rand van de stad, het duurt lang voordat er iemand stopt. Uiteindelijk stopt er een auto met een vrouw achter het stuur en twee dronken mannen erin. Er is niet veel ruimte in de auto en ik zit met mijn tas op schoot. De twee mannen zitten constant uit een fles wodka te drinken en kunnen geen normaal woord uitbrengen.

Na een uur rijden stoppen we, het blijkt dat ze met 2 auto's rijden en dat iedereen behalve de bestuurders wodka, bier en nog van alles naar binnen aan het gieten is. Bij een wegrestaurant aan de zee krijg ik ook een glas bier in mijn handen geduwd en een groot bord met eten, Estlandse worstjes. Vervolgens rijden we verder, mijn tas in de ene auto (bovenop een van de mannen die in slaap is gevallen) en ik in de andere auto.

Onderweg stoppen we nog een paar keer om bier en eten te kopen. Ik krijg vanalles, gedroogde vis, cider en een donker drankje dat kvass heet. Een uur voordat we in Tallinn aan komen ligt iedereen te slapen en de bestuurder spreekt geen woord engels.

Eenmaal in Tallinn ga ik opzoek naar een hostel dat de Nieuw-Zeelander uit Riga me had aanbevolen. Het is zo gevonden, maar er verblijven niet zoveel mensen.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!