Vilnius

In Kaunas is niet veel te zien, ik loop nog een rondje door de stad en besluit richting Vilnius te gaan. Een medewerker van het hostel weet precies hoe ik daar moet heen liften, ik moet gewoon aan de snelweg gaan staan met mijn duim omhoog.

Dat is dan ook precies wat ik doe. Na een paar minuten aan de snelweg te hebben gestaan met mijn duim omhoog stopt er een politie auto met drie mannen erin. Ze komen niet naar mij toe dus, ik steek mijn duim weer omhoog. Af en toe kijk ik eens over mijn schouder om te zien waar ze mee bezig zijn, een van de politiemannen staat met een verrekijker de snelweg af te speuren. Na 10 minuten houden ze een auto aan, die rijdt vervolgens weer weg. Dan is het opeens actie, ik hoor twee harde knallen en vervolgens zie ik de drie politiemannen achter een stel boeven aan rennen over de snelweg en een dikke mercedes rijdt er met zwaailichten op af. Het is blijkbaar in Litouwen een gewoonte om op de snelweg te lopen, rennen of fietsen, de politiemannen zijn niet de enige die het doen.

Snel is het weer rustig, er stopt een busje, een Poolse man brengt me naar Vilnius. Eenmaal in Vilnius is het lang zoeken naar een plek om te slapen, na vijf hostels geprobeerd te hebben vind ik er eindelijk eentje die nog plek heeft. Vilnius ziet er veel mooier en rijker uit dan Kaunas, maar na een avond heb ik het alweer gezien, het is maar een kleine stad. Ik heb de afgelopen dagen zoveel gelopen dat mijn benen moe zijn, morgen op mijn verjaardag ga ik richting Riga.

Ik ben nog geen computer en internetverbinding tegengekomen waarmee ik mijn foto's kan uploaden. Er willen meer mensen gebruik maken van de computer waar ik achter zit.

Reacties

Reacties

De Drielse achterblijvers

GEFELICITEERD met je verjaardag JOOST!! 21 jaar geleden, eigenlijk pas vanavond om 18.15 uur, kwam je op de wereld die je ook helemaal wilt bestuderen. En je begon toen je net kon schrijven met het overschrijven van alle plaatsen die op de wereldbol stonden. Spannend verhaal weer, en veel plezier weer en de groeten van Johan, Adrie en Stan

Hedelse famllie Q H

Joost,

Gefeliciteerd met je verjaardag.
We lezen met aandacht je verhalen.
Komen wij ook nog eens aan de weet hoe het over de
verre grenzen is.
Graag tot je volgende bericht.
Groeten,
Henk,DiGi.

Arnold en Ellen

Allereerst van harte gefeliciteerd. Het is wat als je dat moet vieren met je 'vrienden'daar. Ik hoop dat het bier smaakt.
Wat een verhalen en belevenissen. Je hebt lef gozer, maar jij maakt tenminste wel wat mee en kan later nnog een aantal sterke verhalen vertellen.
Dat bjij nou net die drugscoeriers tegen moet komen.
Gelukkig blijft je moeder er rustig onder.
Goede en veilige reis verder.
Arnold en Ellen

chakir

Gefeliciteerd met je verjaardag!
lijkt daar wel op koerdistan.

Jan en Corrie

Joost, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Te laat, maar niet minder gemeend, we hadden zelf een vakantieweekend en waren onderweg. Maar we lezen met aandacht je verhalen.

Fijne reis verder!

Cornelis & Bertine

Beetje laat maar ook vanuit Moordrecht van harte gefeliciteerd Joost!
Goede reis verder!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!